Sammanfattning av 2010 - Del 1

linnea | 2010-12-30 @ 20:38:04
JANUARI


Ja i Januari hände det väl inte något sådär jättespeciellt. Jag fikade på stan med Lisa, shoppade litegrann,
fotade en massa, klippte mig och blev jättenöjd med resultatet, sen köpte jag även en vit kajal och typ
började sminka mig som en fjortis? :o Haha good times!

FEBRUARI



I Februari hände det däremot en himla massa grejer! T.ex så var jag på stan pch shoppade, åt kinamat
med mormor och fick en lyckokaka som det stod "You will make a change for the better" på. Sen så fyllde
jag år och fick massa fina presenter, men den allra bästa presenten jag fick var såklart min systemkamera
som jag typ dog av lycka när jag fick! :D Då fotade jag ännu mer, jag fotade allt mellan himmel & jord, sen
doppade jag jordgubbar och marshmallows i choklad hos mormor. Jag renoverade även om på mitt rum och
tapetserade, möblerade om osv. Sen blev jag sjuk och var sjuk i evigheter kändes det som, men det var endå ganska härligt att vara sjuk för jag låg mest i soffan och såg på O.C och åt Ben&jerrys och drack vaniljté. Gottgott! Sen när jag blev frisk i slutet av februari så drog min familj iväg till Thailand i tre underbara veckor! Februari var en uuuuuuunderbaaar månad!

MARS




Det underbara livet i Thailand fortsatte.. vi åt massa god mat, shoppade hur mycket som helst, åkte till
olika shoppingcenter, badade badade och badade både i poolen och i havet, fikade på Starbucks, åkte ut
till en ö där vi matade massa coola fiskar med chips och badade i det turkosa vattnet, red på elefanter,
matade elefanter med bananer, åkte på någon jätterolig safarigrej, jag och mamma fixade naglarna hos
ett riktigt proffs, min lillasyster fyllde år, vi var på Phuket Fantasea och ja... denna lista kan göras lång.
Men det hände även lite läskiga grejer i Thailand t.ex så brände jag mig rejält så att hela mitt ansikte
svällde upp och och jag var alldeles röd i ansiktet med stora uppsvällda ögon och kinder så jag blev tvungen
att äta någon medecin, ta ögondroppar och smörja med någon kräm.. det var inte roligt. Men men så kan det
ju bli när man är ute i solen i nästan 40 graders värme hela dagen. Sen såg även jag och mamma en stor
fet svart orm när vi skulle gå tillbaka till hotellet på kvällen. Usch! Men alltså, THAILAND! Jag skulle nästan
kunna döda för att få åka dit igen... heheh. Aja sen var det bara tillbaka till minusgradiga sverige igen. Jag
var brun som en pepparkaka och mitt hår hade blekts hur mycket som helst när vi kom hem.
JAG SAKNAR THAILAND, önskar jag kunde spola tillbaka tiden till i slutet på februari så att vi var på väg till
Thailand igen........ ♥


APRIL




April var en härlig månad! Det var påsk och jag åt massamassa godis och Nova var utklädd till världens
sötaste påskkärring, jag shoppade en massa och köpte världens bästa hörlurar nämligen ett par rosa
urbanears! Sen fotade jag en massa, både egobilder och bilder på annat, jag drack massa té, var på
Leos lekland och lekte, heheh. Sen började det bli vår och jag drog på mig min skinnjacka och mina
sprillans nya converse som inte såg lika sprillans nya ut efter bara ett par dar. Sen var jag på stan med
olika kompisar och åt mjukglass och shoppade, jag var på min lillasysters gymnastik avslutning för att
kolla vad hon lärt sig under terminen. Jag åt även jordgubbar, köpte ett par hjärtformade solglasögon
som jag använde nästan hela tiden. Lisa och jag köpte våra första H-baseball jackor och vi var sååå
glada! Och sist men inte minst så... färgade jag håret. Mörkbrunt. April var hääääärlig! :)

MAJ




Åh maj var verkligen en underbar & varm månad! Jag bakade rosa & gröna macarons som faktiskt blev
väldigt goda, jag var "lekledare" på Emmas kalas för hennes kompisar, jag var i lekparken och lekte och
fotade. Fotade mycket på blommor/gräs/växter, mig själv och Ozzy under maj. Jag hade namnsdag och
fick några väldigt fina små presenter, jag och mamma bakade en riktigt tjock tårta av en sockerkaka som
mamma bakat lite tidigare, jag shoppade litegrann (höhö inte så ovanligt va?). Det åskade även mycket
under maj,  konstigt att det just var så mycket under maj.. men det åskar ju förstås mest på sommaren
och i maj var det verkligen sommar kan jag lova! Det var hur varmt som helst, ovanligt varmt för att vara här uppe
i Norrland i maj. Jag sprang omkring i shorts nästan varje dag och jag, Lisa, Emma och hennes kompis
Izabelle kastade vattenballonger på olika okända personer som gick förbi på gatan, sen gömde vi oss
bakom husbilen. Hehe.. Sen var jag och familjen även på någon mässa eller något i övik, jag låg och gjorde
läxor på en filt i gräset med ett glas saft, fotade massa egobilder (och en läsare började skicka massa
barnsliga och onödiga kommentarer på nästan varenda inlägg jag gjorde). Sen var jag på min lillasysters
fritidsavslutning eller vad det nu var där dom grillade krov och marshmallows, gött! Mitt hår började bli väldigt
orange och jag fick tillbaka min dator efter att den varit på lagning enda sen i slutet av februari!? Dåligt av MediaMarkt! Jag drack världens godaste Oreo milkshake på café Göteborg innan jag såg på Rixfm festival,
det var kul det!

JUNI





I Juni blev det sommarlov och jag hade på mig den där outfiten ovan på skolavslutningen. Så då äntligen
blev det sommarlov och jag var med Lisa jättemycket, jag badade en massa och blev heeeeelt beronde
av O.C, jag kunde verkligen inte sluta titta. Sen åt jag förstås massa glass, jordgubbar, godis och sånt! :)
Sen i slutet av Juni så bar det iväg med husbilen tillsammans med familjen och mormor. Det var jättemysigt
och vi åkte till Skara sommarland där vi firade midsommar och mamma & emma vann tre stora mjukiskaniner.
Sen åkte vi vidare till Ullared där vi mamma & mormor shoppade loss, jag köpte bara en pyjamas, hårnålar,
ansiktsmasker, en väska och en docka till Nova. Sen åkte vi vidare till Båstad och efter det åkte vi till Gränna
där vi köpte massor med polkagrisar. Sen åkte vi hem igen.. Aja Juni var jättehärlig och mysig!

Kommentarer
Postat av: elin ★

svar' jo, det rullar på som aldrig någonsin ! :D

jag kan inte heller hålla dem (A)

2010-12-30 @ 21:08:05
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: Sandra<3

Sv: Jaa den är jätte fin :D

2010-12-30 @ 21:10:32
URL: http://sandwiiiiich.blogg.se/
Postat av: isabella

Jaha okej, är en bild tagen från leo's lekland i luleå? :)

Fina bilder! var i thailand ganska nyligen, så sjukt fint land!!

2010-12-30 @ 21:16:07
URL: http://whatshouldibecalled.blogg.se/
Postat av: Elionore

okej, den avr sjukt snygg, vart har du köpt den? :)



fina bilder!

2010-12-30 @ 21:25:27
URL: http://tynellelionore.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh Thailand, har alltid velat åkt dit! :D

2010-12-30 @ 21:30:54
URL: http://maddeworlds.blogg.se/
Postat av: elinolsson ★

svar' jadå :)

2010-12-30 @ 21:32:52
Postat av: Anonym

Men finns det leos lekland i luleå och umeå? ;S

2010-12-30 @ 21:36:06
URL: http://whatshouldibecalled.blogg.se/
Postat av: elinolsson ★

svar' får hoppas de!

2010-12-30 @ 21:46:27
URL: http://eeelinolssonn.blogg.se/
Postat av: elleen :D

Mycket fina bilder :(L)

2010-12-30 @ 21:47:33
URL: http://theblondin.blogg.se/
Postat av: Annelii- En blogg om nästan allt möjligt

Söt du är <3

2010-12-30 @ 23:29:47
URL: http://anneliswebb.blogg.se/
Postat av: Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

Vart hittar man sånna brillor! Skit söööööta ;).

2011-01-01 @ 11:12:08
URL: http://lovehannah.blogg.se/
Postat av: Lellaahh

Så hila söööt bild på dig ovanför den med "OC"-fimlen och "Ben&Jerrys". Sjukt fiin<3

2011-01-05 @ 09:40:56
URL: http://lellabellaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback