Every body is beautiful

linnea | 2013-01-18 @ 13:00:00
Jag såg att denna bild på Selena Gomez, Vanessa Hudgens, Rachel Korine och Ashley Benson från inspelningen av Spring Breakers hade lagts ut på facebook. Sedan under bilden stod det massa kommentarer bl.a. att Selena var den enda smala och dom andra var feta. I vissa kommentarer stod till och med att allihopa var feta och fula. Liksom.... Wtf?!?!? Ingen av dom är feta alls, alla har bara olika kroppstyper.
 
Jag hatar när folk säger att kvinnor/tjejer/tanter/whatever ska ha kurvor. Ska vara smala. Ska ha lår som går ihop. Inte ska vara pinnsmala. Ska ha en platt mage. Ingen SKA se ut på ett visst sätt. Man väljer väl för fan själv hur man vill se ut. Vissa är väldigt smala naturligt och kanske inte kan ändra på det oavsett hur mycket dom äter. Andra har mycket lättare att gå upp i vikt. Och det är inte okej överhuvudtaget att vara taskig åt något av hållen. Tror ni verkligen det är så kul för någon med anorexia att bli kallad "ett fult benrangel"? Anorexia är ju en jätteallvarlig ätstörning, en sjukdom. Eller tror ni det är så kul för en väldigt kurvig person att bli kallad "ett äckligt fetto"? Tänk på vad ni säger.
 
Sedan finns det inget heller som heter normal. För alla har olika åsikter om vad som är normalt. Någon kanske tycker det är normalt att väga 40 kg och någon kanske tycker det är normalt att väga 80 kg. Jag tycker väl liksom att jag är ganska normal, men någon annan kanske tycker jag är alldeles för tjock för att vara normal, är jag normal då?
 
Jag är ganska nöjd med min kropp. Visst hade jag gärna haft lite plattare mage, men då är det JAG som bestämmer om jag ska äta/träna för att få det. Inte någon annan. Om någon säger "Man ska ju ha en platt mage" så kanske någon tänker "Ja då ska jag ha en platt mage". Eller om någon säger "Kvinnor ska ha kurvor" så står där någon ganska smal tjej som inte kan få de där kurvorna och tänker "Ja jag är en kvinna, jag ska ha kurvor, men det har jag inte och då är jag ful". Men som sagt du SKA inget. Huvudsaken man mår bra så spelar kroppstypen ingen roll! Tänk på det och tänk på vad ni säger! ♥
 

Kommentarer
Postat av: Neda

håller med dig, väldigt bra inlägg !

2013-01-18 @ 14:44:39
Postat av: nathalie

Sjukt sant! fett grymt inlägg!

2013-01-18 @ 17:17:00
Postat av: Fia

Bra inlägg!!
Jobbigt att vissa inte förstår att alla är olika :)

2013-01-19 @ 12:22:56
URL: http://fiadanielsson.blogg.se
Postat av: ELIN

håller med dig till 100% !

2013-01-22 @ 23:10:18
URL: http://elinpassanisi.blogg.se
Postat av: SOFIA ღ

Jättebra skrivet! :D

2013-01-24 @ 20:20:18
URL: http://sofiasticated.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback