PRAO på Rut m.fl.

linnea | 2013-05-17 @ 22:10:00
Ja, då var min prao-vecka på Rut m.fl. slut! Det har varit kul och jag har lärt mig en massa grejer. Både om hur man hänger kläder, ångar kläder, hur de tänker när de ändrar om placeringen av plaggen i butiken och sådanna saker. Men jag har även lärt mig att jobba i en klädaffär är mycket mer slit och ansträngande än vad man kan tro att det är. Man kanske tror att äsch, det är bara att hänga upp kläder, stå i kassan och hjälpa kunder. Så är det dock inte! Varje morgon städar de (dammtorkar, skurar, dammsuger och torkar speglarna, eller det var i alla fall det jag fick göra) och det tar nästan en timme. Sedan är det även mycket tunga lyft med kartonger fulla med kläder, skyltdockor, hyllor osv.
 
Men det är ju såklart inte bara slit och städning. Man får ju gå runt och fixa så kläderna hänger rätt och snyggt, packa upp kläder, sätta prislapp och larma, hjälpa kunder osv. Jag fick även hjälpa till att byta kläder på skyltdockorna i fönstret och hjälpa till lite halvt att välja ut outfits som modeller skulle bära. Fast det har jag ju redan berättat. Jag tycker nog det roligaste har varit att fixa och dona bland kläderna i butiken och hjälpa kunderna med det jag kunnat hjälpa till med. En annan rolig grej är att alla som jobbar där har varit jättesnälla och trevliga mot mig, vilket de ju såklart även är mot kunder. Det känns liksom roligare att jobba med folk som är glada och trevliga än om de hade varit jättesura och bittra.
 
Sammanfattat så har det varit kul och mycket lärorikt! Tror jag valde en väldigt bra prao-plats, eftersom jag älskar kläder och mode. Hade fan inte pallat med att vara på ett dagis i en hel vecka eller något sådant, haha...
 
Eftersom jag nu praktiserade där fick jag 20% rabatt så jag passade på
att köpa tre grejer. Kan visa senare!

Kommentarer
Postat av: SANDRATORN.SE - TÄVLING: BLI MÅNADENS BLOGG!

Roligt ställe å praoa på! :)

2013-05-20 @ 08:22:38
URL: http://sandratorn.se
Postat av: inthearena.blogg.se

Vilken roliga och intressant prao plats :)

2013-05-20 @ 08:30:07
URL: http://inthearena.blogg.se/
Postat av: Emma - Pluggar till FOTOGRAF

Åh värt!!

2013-05-20 @ 08:34:35
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback