No law's gonna change us, we have to change us

linnea | 2013-02-02 @ 11:00:00
 Den här låten och videon är så fin och har ett såå bra budskap!! Och på tal om "same love" så skriver vi argument på engelskan i skolan och mitt argument handlar om "same-sex marriage & LGBT rights". Argumentet skulle vara 2-4 minuter långt och jag skrev typ 2 sidor i word som blev ca 6 minuter när jag läste igenom det... Skulle kunna skriva minst 10 sidor till, men man blev ju tvungen att begränsa sig. Först hade jag tänkt välja att argumentera om något som typ att det borde vara bättre skolmat men det kändes så himla oviktigt och litet när man jämför med att LGBT tonåringar har en av de högsta självmordssiffrorna i världen.
 
Om jag ska vara ärlig är jag faktiskt väldigt nöjd med min argumentationsuppsats. Ska bara ändra några grejer och sedan är det bara att hoppas på ett A! Nej men det allra viktigaste är liksom att man får ta upp det (eftersom vi ska läsa upp argumentationen i grupper sedan). Och då kanske man kan få folk att ändra sina trångsynta åsikter, även om det bara är en endas persons åsikter man ändrat, så har man ju i alla fall gjort något litet för att göra världen till en bättre plats. Och ja det låter så jävla töntigt, men det är ju faktiskt sant!!
 
Min blogg är ju liksom en mode/vardagsblogg och det här inlägget har inte något alls med det att göra. Men ibland måste man skriva om viktiga saker och inte så ytliga saker som outfits. Så här hade ni ett sådant inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback