Svaren till frågestunden

random | 2010-11-19 @ 11:30:00
Nu är det dags för mig att svara på alla frågor jag fått in i frågestunden! Jag orkar inte hålla på och göra en massa delar så nu kommer alla svaren på en gång. Jag kanske råkar svara på en likadan fråga någon gång, för det kanske kommer bli lite svårt att hålla reda på vilka frågor jag svarat på och vilka jag inte svarat på. Men aja... HERE WE GOOOO!


Vart gör du alla dina colage (stav) skulle gärna vilja få reda på det nu.

- Jag gör alla mina collage i ett superbra program som heter Photoscape, och det finns att ladda ner 100% gratis HÄÄÄR! Det är verkligen jättebra, och det är också väldigt lätt så även "nybörjare" kan fixa massa fina collage.

Sen har någon annan i din familj en blogg?
- Nej, ingen annan än jag i min familj har en blogg.

Hur ser din favvo ouitfit ut?
- Jag har ingen dirket favorit outfit.. det varierar från dag till dag typ!

Hur gammal är din syrra emma ?

- Hon är 9 år, men fyller 10 år 14 mars.

vilken är din favorit blogg ?
- Jag har en maaassa favorit bloggar så jag kan inte välja ut en ända blogg.. förlåt!

vart vill du pierca dig ?
Jag vet inte.. men jag tycker det iaf är snyggast att ta hål i näsan.

var vill du bo utomlands ?
- I USA, såklart!

vad vill du bli i framtiden ?
- Jag har faktiskt inte en blekaste aning.. rik kanske? ;)

När fyller du år ?
- Jag fyller år 7 februari.

var i umeå bor du ?
- Ca 5 minuter med bil från stan.

vilken sorts stil har du ?
- Linnea-style of course! Nä men jag har väl inte direkt någon speciell stil, bara en snygg & skön stil!

vad brukar du göra på fridtiden ?
- Jag brukar göra lite allt möjligt på fritiden. Fota, vara med vänner, blogga, leva livet typ!

går du på nån sport ?

- Nej det gör jag inte. Men jag skulle vilja börja i någon rolig sport typ.. någon som vet någon rolig sport?

gillar du att sjunga ?
- Haha ja det gör jag, men tyvärr så sjunger jag som en gammal kossa typ!

varför började du blogga ?
- Jag började blogga när jag såg Kenzas blogg för lite drygt 2 år sen. Då tänkte jag liksom: "Undra hur man startar en blogg, det vore ju roligt att testa!" Sen upptäckte jag blogg.se där jag startade en blogg och sen visade det sig att det var kul att blogga så jag fortsatte! :)

hur ser en perfekt fredagskväll ut för dig ?
- Med massa gött (typ godis/chips & dricka) framför tven eller en film tillsammans med personer jag gillar!

gillar du hello kitty ?
- Nä inte alls lika mycket som jag gjorde förut. Men hon är väl lite småsöt sådär!

vilka är dina bästa vänner ?
- Jag vet inte...

sminkar du dig varje dag ?
- Oftast. Men om jag typ bara ska vara hemma och slappa så orkar jag inte sminka mig.

vilket är ditt favorit tv-program ?

- Haha, det trodde jag ni visste ;) Nä men Desperate Housewives såklaaaart!!!!

Gör du gratis designer?
- Nä tyvärr så gör jag inte gratis designer till andra.

Kan du inte lägga in lite guider om Gimp?
Typ hur man gör en enkel header,redigerar foton,fixar in text m.m?

- Jag har ju lagt in en Gimp guide förut som handlade om hur man klipper ut bilder i Gimp. Men tyvärr så är det det ända jag vet hur man gör i Gimp, och typ rita lite enkla fula bilder. För allt annat fixar jag i Photoscape! Men om ni läsare vill så kan jag kanske börja lite små Photoscape-guider? Där jag t.ex visar hur man kan göra enkla headers, redigera sina bilder, fixa olika skyltar, animera bilder osv. Om ni vill alltså? :)

Har du några tips på kreativa julklappar?
- Ja du kan ju alltid ta fram lite cenitlera och göra lite olika roligheter som du sen gör smycken av. Eller så kan man kanske göra kylskåps magneter av sån här lera som stelnar, som man sen målar och sätter en magnet på. Annars så kan man göra något fint smycke med pärlor, eller varför inte en pärlplatta? Sen funkar det ju även alltid att göra olika collage på datorn som man skriver ut med olika fina bilder och sånt. Eller så kan man köpa hem lite scrapbooking material och göra ett fint scrapbook album med fina minnen, bilder och sånt.. det är både personligt och jätteuppskattat! Det är bara fantasin som sätter stopp!

Är du bra på kodning?
- Nja.. rätt så bra iallafall!

Vad gör du då du inte bloggar?

- Då jag inte bloggar så gör jag en himla massa andra grejer, ja jag lever livet rättare sagt!

Hur många går det i din klass?

- 21 stycken.

Vilka bloggar läser du? :D
- Jag läser ju som jag sa lite längre upp en maaaaassa bloggar. Men två bloggar som jag älskar att läsa är: thejuicydetails.blogg.se, blogg.amelia.se/maria-montazami.

Varför tror DU alla just denna dagen har frågestund :) ?
- För att jag har frågestund då ska ju alla andra också ha det.. såklart! Haha nä men jag vet faktiskt inte.. det kanske bara är ett oväntat sammanträffande.

vad har du för skostorlek?

- 37-38!

vilken är din favoritglass?

- Mjukglass och Ben&Jerrys!

hur många bloggar har du haft?
- Med den här bloggen tror jag faktiskt att det är precis 10 st! Hahaha, herregud vad många..

om du var tvungen att ha med 3 saker till en öde ö, vad skulle du ta med då?;)
- Min familj, mat och en helikopter så att vi snabbt kunde ta oss därifrån! ;) Smart va?

Hur har ni gjort för att få eran hund att bara hålla sig på gården?^^
- Hihi vilken rolig fråga! Men jag vet faktiskt inte riktigt.. vi har väl bara gett han mycket kärlek och då kanske han blivit så trygg hos oss att han kan vara lydig. Eller något sånt, haha nä jag vet faktiskt inte. Men han är verkligen jätteduktig lilla Ozzy som bara håller sig på gården!

Vilket är ditt favoritämne?
- Bild, eller engelska tror jag nog!

Om du skulle få flytta till ett annat land/stad, vars skulle du flytta då?
- Till USAAAA! Någonstans nära Hollywood typ!

Vad vill du jobba som/med när du blir stor?
- Jag har faktiskt inte en aning. Har inte tänkt så långt än. Men jag vill iallafall jobba som/med något roligt!

Har du någon/några favoritartister?
- Hmm.. nä det har jag faktiskt inte! Jag lyssnar på alla möjliga olika artister och band.

Hur många läsare på en dag är ditt rekord? :)
- På en annan blogg så är mitt rekord över 250 något. Men på den här bloggen så är det typ "bara" 190 något sånt.. hehe!

Vilken är din favoritaffär i klädväg?
- H&M & Bikbok.

Vart köper du mest kläder?
- H&M tror jag!

Kan du visa mer outfits? (typ varje dag!)
- Jag visar ju upp mina outfits lite då och då. Men visst kan jag försöka att visa upp dagens outfit nästan varje dag. Men ibland när man typ bara är hemma och har mjukisbyxor och ett linne så kanske det inte är så jätteroligt att se dagens outfit. Heh. Men jag ska försöka, jag ska försöka!

Kan du skriva mer om mode? :)

- Jag skriver ju lite om mode ibland, men jag kan försöka att skriva lite oftare. Men då måste ni läsare ge mig lite mer detaljerade tips på vad ni vill läsa om för mode. T.ex om ni vill att jag ska matcha något speciellt plagg, om jag ska göra en hissar & dissar inom mode osv. GEEEE MIG TIPS KÄRA LÄSAREEE!

Vad väger du och hur lång är du?
- Jag är ca 1,63-65 och jag har inte vägt mig på åratal så jag vet inte vad jag väger. Är det så himla viktigt att veta vad en person väger??

Vad tycker du om att Paow har varit otrogen mot Hugo?
- Jadu, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Jag är inte precis den som sitter timme efter timme och läser stor/skvallerbloggar. Om jag ska vara ärlig så bryr jag mig inte ett skit om dom.. bara väldigt pinsamt att skriva ut HELA sitt liv i sin blogg!

Vilken är din favoritblogg bland storbloggarna?
- MARIA MONTAZAMI, såklart!

Hur fick du så många läsare?

- Hehe jag vet inte riktigt. Jag gissar väl på att alla dom som läser min blogg har gillat det jag skriver och helt enkelt bara stannat kvar ;)

Hur många länder har du varit i, och vilka?
- Jag har varit i Thailand x2, England, Spanien x4 typ, Bulgarien x2 och Finland x3 typ.
Sen om man räknar med att vara på olika flygplatser så har jag också varit i Danmark, Norge, Förenade arabemiraten och tusen till typ! Hihih..

Vad har du för kläd&sko-storlek?

- Jag har alla möjliga klädstorlekar, det beror ju på hur stort/litet plagget är. Och sen så är min skostorlek 37-38.

Vad önskar du dig mest av allt i julklapp?
- Mest av allt så önskar jag mig nitväskan från modekungen.se, DH boxarna Säsong 5 & 6 och en riktigt häääärlig jul!

Hur mycket tid spenderar du på bloggen?

- Det är väldigt olika. Men om man räknar med att tänka ut idéer och inlägg till bloggen, fota bilder till bloggen, skriva inlägg, svara på kommentarer osv så kanske 2-3 timmar per dag. Men vissa dagar kanske det bara är 30 min, 4 timmar eller kanske ingen tid alls. Det är sååå olika från dag till dag!

Hur mycket tid spenderar du vid datorn?

- Här är det också sååå olika! Men allt från 1 timme - 5 timmar... ouups!

Får du månads/vecko-peng, isåfall, hur mycket?
- Nej jag får inte måndas eller veckopeng. Jag får en liten slant när jag behöver, t.ex när jag ska på stan, bio, gå och fika osv. Det tycker jag är mycket bättre! :)

För hur mycket pengar köper du kläder i månaden?
- Väldigt olika. Vissa månader köper jag ingenting. Vissa månader köper jag för 1000. Men ibland köper ju även mamma till mig. Men den månaden när jag köper så kanske det är ca 300.

För hur mycket pengar köper du godis i månaden?
- Jag köper nästan aldrig godis själv för mina egna pengar. Men för max 50 kr typ :p

Chips/Godis? - Både och, jag kan inte välja!
Skor/Väskor? - Väskor.
Läpp-glans/Läpp-stift? - Läppglans.
Tv/Dator? - Hmm jag måste nog säga dator!
Ringar/Armband? - Ringar
Armband/Halsband? - Halsband
Bli fotad elr Fota själv? ;) - Både och såklart!

hur kom du på iden till din blogg-adress?
- Jag hade en "Little miss sunshine" tröja förut. Då kom jag på att jag kunde ha ett likadant bloggnamn fast med Linnea såklart och med ms för att det blir kortare än miss. Och för att bloggnamnet passar mig så otroligt bra!

håller du på mycket med webdesign och sånt?
- Nja det skulle jag väl inte precis säga att jag gör. Men jag fixar min egen design ibland (eller kanske rätt så ofta) och det är ju webdesign. Men annars håller jag inte på med det så mycket.

vad är det bästa osm har hänt dig ?=)

- Att jag föddes! Haha nä men jag vet faktiskt inte..

Visst går du i min syrras klass (alltså Wilma.Gs klass)?
- Jag visste inte riktigt om det här var en fråga till frågestunden eller inte. Men ja det gör jag hursomhelst!

de 3 bästa minnen du har ?
- Jag har så sjukt mycket minnen att det inte är sant! Men jag har många minnen sen jag var liten och gjorde en massa roliga saker, sen har jag även minnen med min underbara familj.. och tusentals minnen med mina kompisar! Jag kan omöjligt bara välja ut mina tre bästa minnen, det går ju inte!? :o

vilken är din favoritmaträtt?=)
- Jag gillar tacos, kött och pommes, kyckling och ris.. det är nog tre av mina favorit maträtter iallafall!

Vad är det pinsammaste du gjort?

- Jag kommer faktiskt inte ihåg, jag har gjort hur mycket pinsamt som helst i mina dagar. Det senaste pinsamma jag gjorde var för några veckor sen när jag var på stan med mamma.. då gick jag fram till en kvinna/tjej som jag trodde var min mamma och började babbla på med henne! Haha usch det var så pinsamt! Men jag har gjort ännu pinsammare grejer..

Skulle du vilja vara med i idol?
- Haha nä det skulle jag verkligen inte vilja, då skulle jag bara skämma ut mig inför hela svenska folket och alla skulle skratta åt mig och tro att jag var att skämt eftersom att jag är så dålig! :(

Är du bra på att sjunga?

- N E J. Verkligen inte. Jag sjunger så att fönstren spricker, så illa låter det typ.

Favorit tid på dagen?

- På skoldagar så är det när jag slutat, runt 13.10-15.00. Men på helgerna är det hela tiden på dagen!

Favoritdag?

- FREEEDAAAA'!

Favorit spel på datorn?
- Inget typ. Förut gillade jag Robot Unicorn Attack på facebook, men nu är det skittråkigt ju.

Hur gamla är dina föräldrar och vad jobbar dom med?
- Min mamma är 34 och jobbar på Eniro. Min pappa är 38 och har ett eget företag som takläggare.

Vem hejjar du på i idol?
- Olle tror jag nog!

Person du ser upp till?
- Mammi. Hihi nä men jag vet faktiskt inte!

Artist du gillar?
- Jag gillar liksom ingen speciell artist, utan jag gillar olika låtar med olika artister.

Vem är du kär i ?

Ingen. Och om jag var det så skulle jag inte precis skriva ut vem på bloggen, haha.

vad heter skolan du går i ?

- På engelska heter den Pighill school, haha sååå fult namn!!!

vad skulle du göra om du fick träffa justin bieber
- Säga till han att han borde göra bäbislåtar istället för sånna låtar han gör nu.

vill du bli en stor bloggare?

- Nja inte en sån jättestor bloggare, kanske lite halvstor annars skulle det bli för jobbigt!

hur mycke pengar får du i månaden ?

- Det är olika, vissa månader kanske jag inte får något alls, men då andra månader kanske jag får mycket mer!

vill du tjäna pengar på din blogg ?
- Ja såklart, det är väl alltid roligt att tjäna lite cash.. haha. Men förresten så har jag redan tjänat typ 65 kronor via Bloggerfy. Wiiiho så mycket! Nä men det går ju alltid uppåt, inte neråt precis!

vad tycker du om storbloggarna ?

- Jag läser ingen av storbloggarna (förutom Maria Montazami om hon räknas?) för att alla är så grymt tråkiga. Jag orkar då inte slösa mitt liv på att läsa hur mycket fett Kissie sugit ur kroppen, eller om någon japansk figur Foki skriver om.

vad föredrar du tights eller jeans ?

- TIGHTS! Har inte använt jeans på fler år!

favorit blomma ?
- Ros kanske.

tycker du att det är fult med finnar ?

- Det är väl inget man precis vill ha, men jag mobbar ju inte någon för att den har finnar precis. Det är ju bara männskligt! ;)

favorit tidningar ?
- OKEJ och FRIDA!

h&m eller lindex ?

H&M

favorit färg ?
- Jag gillar många färger typ svart, vit, rosa, turkos, blå, lila osv.. colors makes you happy!

festar du mycke ?

- Nää inget alls.

är du blyg ?
- Hihi ja rätt så!

om du fick välja vem du vill vara vem skulle du vilja vara då ?

- Jag skulle inte vilja vara någon annan än mig själv! Det är alltid bäst att vara sig själv.

hur länge har du haft bloggen ?
- Om någon vecka så har jag haft bloggen i ett år! Tänk, ett år! Det är det absolut längsta jag haft en blogg någonsin.. så det måste vi fira stort med kanske någon tävling eller så? :)

artist du hatar ?
- Justin bäväääär

vad har du för fobier ?
- Jag har fobier för ormar, spindlar och getingar. Allt det vanliga typ..

canon eller nikon ?

Nikon såklart! Jag har ju faktiskt två Nikon kameror!

har du djur ?

Jajemen jag har världens sötaste vovve som heter Ozzy, han är så snäll!

vill du gifta dig i framtiden ?
Ingen aning, har inte börjat planera så långt än.

ångrar du något du har gjort i ditt liv ?
- Aaa ganska mycket faktiskt.

favorit låt ?

Jag vet inte riktigt, men Katy perrys Firework har fastnat i mitt huvud just nu..

person du beundrar ?
- Jag "beundrar" (det kändes ganska töntigt att säga) den kända "Youtube tjejen" Tabby för att hon är så grymt cool, galen och jag undrar hur hon kan ha fått så sjukt många visningar på "helt vanliga" videos.. Men men det är väl för att hon är Tabby! ;) Men hon är hursomhelst grymt cool och jag äääälskar hennes videos!

vad har du för ringsignal till mobilen ?

- Världens dåligaste låt typ som jag gillade förut. Hehe.

vad heter din mobil ?

- Min mobil heter Sony Ericsson W595.

vad är det läskigaste du har varit med om ?
- Jag vet faktiskt inte.. har inte varit med om något speciellt läskigt faktiskt. Och det är jag glad för!

beskriv dig med 3 ord ?
- Glad, rolig, lättsam

Tycker du om muffins/cupcakes?
- Jarå det är gott det! Speciellt kladdmuffins.

Hur gammal vill du mest vara?
- Ingen aning.. men det skulle kanske vara roligt att vara typ fyra år igen, hihi!

favorit musikstil?

- Jag har ingen speciell favorit musikstil, jag lyssnar på det mesta.. pop, R&B, typ det vanliga.

Varför är din blogg så poppis? :)
- Haha jag skulle nog själv inte säga att min blogg är så poppis, men tackar för att du tycker det! Men jag vet inte varför den är så "poppis", många kanske gillar det jag skriver, sättet jag skriver på och att jag skriver lite orginellt typ. :)

jag laddade ner photoscape för ganska längesen men jag fattar inte hur man får in textstilarna från dafont till photoscape?

- Klicka HÄÄÄÄR för att komma till en superbra guide på hur du får in typsnitten när du laddat ner dom till Photoscape. Hoppas det funkar för dig nu! Lycka till!

hur många bloggar har du haft och vad har dem hetat? din blogg äger<3
- Jag har som jag svarade längre upp haft precis 10 st bloggar med den här! Här är några namn jag minns på några av mina bloggar jag haft: Jejjekaninen, Musiclinnie, Lellus, Lauii, Sleepingcookie osv... Haha så fula namn! Mitt bloggnamn som jag har nu är tusen gånger snyggare! Tack så jättemycket förresten, vad jag glad jag blir <3

Favoritgodis?
- Salt laktris och sura godisar, jag älskar salt och surt!

Favoritchips?

- OLW's sourcream & onion typ, en riktig klassiker!

Finaste bilden du tagit?
- Jag vet inte riktigt vilken som är den finaste bilden jag har tagit. Jag har faktiskt tagit jättemånga fina bilder tycker jag! Men den här är nog en av dom finaste bilderna jag tagit, är riktigt nöjd med den:

 

Favoritfilm?

- Jag har inte direkt någon favoritfilm. Men gills Desperate Housewives boxarna? Isåfall säger jag dom!

 

Tycker du min blogg är bra? ;)

- Jorå din blogg är helt okej!

 

Favorit kanal? :D

- Kanal5 är lätt bäst!

var gör du dina designs?

- Jag gör alla mina designer i Photoscape, världens enklaste och bästa program!

hur får du det dära L♥ uppe vid www?

Klicka HÄR för att komma till en guide som visar hur man enkelt kan fixa en liten ikon vid bloggadressen själv, det är faktiskt inte så mycket svårare än vad man tror!

hur fick du den dära kameran vid din text på sidan?
(vet inte om den är kvar men..)

- Jag vet inte exakt vad du menar? Jag har väl ingen kamera vid texten i menyn? Men jag tror att jag haft en bild på min kamera brevid om mig texten förut någon gång i sommras. Men då la jag iaf bara in en bild brevid texten som jag skrivt i Photoscape, lätt som en plätt!

 

är du populär i skolan?

- Haha nä det skulle jag väl inte kunna påstå, men ingen är liksom "populär" eller vad man nu ska säga.

har ni god skolmat?

- Ja ibland. Jag tycker faktiskt inte att man ska klaga så överdrivet på skolmaten, vi ska vara glada att vi får mat och överlever som inte barnen gör i afrika. Tänk på det alla ni som klagar, ni är bara bortskämda isåfall! ;)

 

har du mkt läxor?

- Vi får två olika läxor varje vecka och det är väl lagom typ. Men ibland får vi mer och då är det ju ganska mycket. Men man måste ju lära sig något, det är ju därför man går i skolan!

 

hur gör man en header och hur får man så att det står tex klicka och skika . och du har as fin blogg jag menar det jag lovar <3

- Först så går man in på flikarna där uppe vid Design, sen klickar man på kodmallar där nere. Och sen väljer man där uppe i lilla "välj fönstret", där väljer man Inläggssida. Och där på inläggssidans kodmall så måste man leta jättenoga efter en text där det står "Skicka kommentar". När man hittat den texten så tar man bort Skicka kommentar texten, men man ska inte ta bort " ", sen skriver man in det man vill att det ska stå på kommentars knappen. Efter det sparar man och då är det KLART! Det är inte svårare än vad man tror.  Åhh tack tack tack tack, vad snällt! :D

Vad gillar du allra bäst i hela världen?:D

- Jag gillar min familj allra bäst i HEEELA världen, dom ställer alltid upp för mig och gör mig alltid glad. Älskar dom!

Favoritband?

- Jag har inget speciellt favoritband, jag lyssnar på alla möjliga band.

 

 

Sååååå! Då har jag svarat på alla era frågor. Hoppas ni blev nöjda med era svar! Det var jättekul att svara på era frågor! Tack så jättemycket för era frågor. ♥


Kommentarer
Postat av: ellen , filippa och emilia ! (L)

Oj du det var många frågor och svar var det inte jobbigt att svara på dom ? ;)

2010-11-19 @ 13:45:48
URL: http://elfome.blogg.se/
Postat av: FlizanLizan

sv: härligt, jara allt e najs ;)

2010-11-19 @ 14:09:53
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Julia

Pighill skolan..Jag gillar inte namnet heller ;)

Gör du inte designer längre? Jag skulle gärna vilja ha en..:D

2010-11-19 @ 15:21:49
URL: http://kvbloggen.webblogg.se/
Postat av: Elin

Haha oj va många frågor! Typ 100 stycken. Det måste varit ganska drygt att svara på eller?

2010-11-19 @ 17:41:41
URL: http://phototree.blogg.se/
Postat av: nelina [nelinalindberg.blogg.se]

Oj vad många frågor du fick!:D

btw. var det du som hade en blogg förut som hette rutigballongapa eller något sånt..? Jag kan såklart ha helt fel, men det är värt att fråga haha:)

2010-11-19 @ 20:06:48
URL: http://nelinalindberg.blogg.se/
Postat av: Julia

- Mejlen står i mejladressraden! :]

(P.S, om du undrar över min mejl: Jag gillar INTE Tokio Hotel längre.)

2010-11-19 @ 20:32:40
URL: http://kvbloggen.webblogg.se/
Postat av: nelina [nelinalindberg.blogg.se]

sv: okej! ja jag kan tänka mig att det var jobbigt att svara på alla frågor;)



hehe okej då vet jag. ja,jag läste den faktist! men den var ju bra haha:D

2010-11-19 @ 20:38:06
URL: http://nelinalindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback